För att säkerhetsställa leveranserna ombesörjer vi de flesta leveranserna med egen bil. Detta gör det möjligt att alltid leverera dina varorna direkt hem till dig eller så nära din adress det är möjligt. Snabbt, smidigt och säkert både för dig som kund och för våra kära plantor.




       

Betalning vid leverans
För att du ska känna dig säker när du handlar av Dream gardens AB så har vi valt att enbart ta betalt i samband med leverans. De betalningsalternativ vi erbjuder är kortbetalning, fakturabetalning eller kontant betalning. Du betalar direkt till chaffören och får ett utförligt kvitto på ditt köp.


Priser och betalning

Alla priser på www.dreamgardens.se är angivna inklusive moms med aktuell mervärdesskatt specificerad på fakturan/kontantnotan.

Alla priser på DreamGardens.se är att betrakta som dagsaktuella och gäller vid beställningstillfället. Vi reserverar oss för felaktigt inskrivna priser.

Om ej annat överenskommits betalar du kontant vid leverans eller faktureras du 14 dagar netto efter mottagen varuleverans, det senare alternativet hanteras av Klarna och du hittar detaljerad information om deras villkor i kassan.

Leveranstider

Normal leveranstid är inom tre veckor från beställningsdatum med start av utleveranser i slutet av mars/början av april beroende av vinterns stränghet. Vi aviserar alltid via SMS 2-3 dagar innan leveransdag samt i möjligaste mån även 1-4 timmar innan ankomst vid kontant betalning. Tills du mottagit officiell avisering är alla uppgifter om leveransdag/tid att betrakta som preliminära då verksamheten är känslig för omständigheter utanför vår kontroll.

Observera att vi normalt levererar thujor och andra häckväxter med 10-tons lastbilar och därför inte når ända fram till alla adresser. I sådana fall lämnas dina plantor på närmast möjliga plats efter överenskommelse.

Frakter

För närvarande tillämpar vi stafflade frakter beroende av vikt eller fraktfritt vid ordervärde överstigande 8000:- Din fraktkostnad framgår i kassan och angivna fraktkostnader, inklusive villkoren för fraktfritt, avser leveranser inom samtliga län med DHL eller med vår egen bil. I de fall dina beställda varors vikt överstiger 500kg kan frakttillägg förekomma vid leveranser till Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtland, Gävleborg, Dalarna och Gotlands län. Tillägg till angivna fraktkostnader kan även förekomma till leveransadresser som ligger utanför svenskt fastland inklusive Öland.

Reklamationer

Vid felaktig varuleverans (fel antal eller felaktig/skadad vara) är du skyldig att omgående kontakta oss efter mottagen leverans så vi i första hand kan rätta till felet. Du ska då kontakta oss på telefon 08-53332323, vardagar 0900 – 1700, för att minimera eventuella problem relaterade till e-post/internet. Du kan även skicka SMS till 076002040. Skicka inte tillbaka hela eller delar av varuleveransen utan föregående kontakt och erhållande av returnummer.

Öppet köp / ångerrätt

I enligt med gällande distansavtalslag äger du normalt rätt att ångra köp utan att ange någon anledning inom 14 dagar efter att varuleveransen har mottagits. Dock undantas varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, utan risk att förstöras, till vilka räknas bland annat växter, plantor, livsmedel och andra färskvaror. Kontakta oss snarast om du ångrar dig så gör vi vårt bästa för att vara tillmötesgående men distansavtalslagen gäller inte.

Ej uthämtade / mottagna varuleveranser

Vänligen notera att ej uthämtade eller mottagna varuleveranser med plantor kommer att debiteras fullt ut då risken för permanenta skador under långvarig lagerhållning och transport är att betrakta som given.

Garantier

Du har alltid 12 månaders växtgaranti på våra växter. Denna garanti innebär att en planta som inte utvecklar sig normalt, trots korrekt skötsel och utan att frostskada eller annan brist på omvårdnad är uppenbar, ersätts av en ny planta under garantitiden. Under den tidiga etableringsperioden görs inga garantiutbyten. Vidare täcker inte garantin eventuella fall där mer än 20% av levererade plantor inte utvecklar sig normalt då det innebär att plantorna utsatts för omständigheter utanför vår kontroll, till exempel urlakad jord eller bristande bevattning.

Tvist

Vi försöker alltid lösa tvister i samförstånd. I de fall du inte är nöjd rekommenderar vi att du i första hand vänder dig till konsumentvägledningen i din kommun. Notera att du är skyldig att hämta ut / ta emot dina växter omgående och att levande varor måste tas om hand direkt för att inte äventyra deras friskhet och växtkraft.

Personuppgifter

Vi följer personuppgiftslagen (PUL) och tar fullt ansvar för de personuppgifter du lämnar till oss. Dina lämnade uppgifter används enbart för administrativa uppgifter samt för vissa marknadsföringsändamål. Inga uppgifter kommer att säljas, överlåtas eller på annat sätt göras tillgängliga för tredje part. Självklart kan du begära ut de uppgifter vi har lagrade och även få dem ändrade eller raderade.

Övrigt

Om ej annan överenskommelse görs före beställning förblir samtliga varor Vadstena Dream Gardens AB:s egendom till dess att full betalning erlagts. Det innebär att du som kund accepterar och inte försvårar ett återtag av levererade produkter om så krävs.

Vidare förbehåller vi oss rätten att:

  • annullera beställningar som inte kan effektueras inom rimlig tid eller till rimlig kostnad av orsaker utanför vår kontroll
  • annullera beställningar, eller kräva förskottsbetalning, där vi efter kontroll har starka skäl att misstänka oförmåga eller ovilja att betala
  • annullera beställningar som understiger 2000:- i ordervärde

I och med att du godkänner dessa villkor avsäger du dig all rätt till eventuella skadeståndsanspråk på Vadstena Dream Gardens AB:s oavsett anledning.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel i texter och prisuppgifter. Notera även att samtliga produktbilder på DreamGardens.se visar ett unikt exemplar av levande växter och sålunda inte är identiska med dom växter som levereras.